Hvordan lage den perfekte gaven?

Hvordan lage den perfekte gaven?

Men aller først: en riktig God jul:)

Dette er den siste luken i årets julekalender fra WP Skolen, og siden det er julaften, så skal det handle om gaver. For hvordan lage den perfekte gaven? Det handler ikke så mye om de gavene som i dag ligger under treet. Det handle om den gaven du selv lager til dine følgere.

Om du kom inn på denne siden i dag, julaften 2020, eller i romjulen eller kanskje en av de første ukene av januar – ta deg noen minutters pause og se videoen under.

Vi gir – og vi får


Du har sikkert en eller flere ganger opplevd å få den gaven du har ønsket deg.
Like mye har du kanskje også opplevd å få gaver som ikke helt traff blink…;)
Noen gaver kan være veldig fine, til og med kostbare, og allikevel føles det ikke 100% ok å få den gaven. Det er som om avsender gir gaven mer av plikt enn fra hjertet.
Andre gaver er på ingen måte en del av ønskelisten, og allikevel så kjennes det godt å motta for det er så tydelig at avsender virkelig har gitt i beste mening!

Hva er den perfekte gaven du gir til dine følgere?

For å ha en effektiv listebygging (samle epost adresser) så trenger du gjerne en god «gave», en freebie, en gulrot (kjært barn har som kjent mange navn). Men hva er den perfekte gaven å gi til dine følgere?

Vi kan så lett gjøre nøyaktig den samme feilen med våre følgere, som om 4-åringen kun får myke pakker… Eller 14-åringen får grytekluter…

Når du holder igjen

Når du holder igjen og helst vil gi så lite som mulig gratis, så merkes det. Det du gir, i form av en video, en pdf, en ebok eller noe helt annet, må være noe du virkelig vil gi. En smakebit om du vil, av hvem du er og det du kan tilby.

Å bomme på blink er å bruke masse tid på å lage en video, når det du egentlig føler deg mest komfortabel med er å skrive. Men du lager nå denne videoen fordi det er det «alle andre» gjør, men så viser det seg at den ikke gir noe særlig respons. Og så mister du trua, på alt, når det egentlig kanskje handler om å tilpasse «gaven» til mottakeren.

De to elementene for å lage den «perfekte» gaven

Akkurat som til jul, så handler det om to ting å ta høyde for når du vil lage den «perfekte» gaven – freebien eller gulroten – som skal gi optimal listebygging;

  1. Hva VIL du lage, som på best måte representere deg og det du står for? Hva har du lyst til? Hvordan kan du best få frem VERDI for dine følgere?
  2. Hva ønsker følgerne mine? Hva er ideelt for de? Vil de foretrekke og få mest igjen for å se en video? En video serie? Laste ned en ebok? En pdf? Eller få en prøvetime?

Når du gir, så vil du også få

Når du gir så vil du også motta. Når du lager en gave, freebie, gulrot, så vil du motta i form av kommentarer, nye navn på listene dine, tommel opp på facebook, men også fravær av reaksjoner.

Så er det opp til deg å bruke det du mottar, enten om det er «positivt» er ikke, til å justere kursen. Kjenne etter om det du gir faktisk er verdi, om du har fått frem budskapet godt nok og om gaven er «rett» for den som skal få den.

Så bruk gjerne romjulen (eller årets første dager) til å se litt på hva det er du VIL lage og gi som gratis gave til dine følgere, og om det er noe de vil trenge, og sette pris på.


WP Basis + VIP tilbud i mai!

Kjøper du WP Basis kurset før 1. juni får du VIP medlemskap gratis den første måneden, deretter kun kr 599,- ink.mva pr mnd. Prisen låses så lenge du er aktiv medlem.

Fra 1. juni går prisen opp til kr 999,- pr mnd, men kun for nye medlemmer.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Ikke gå glipp av nyheter fra WP Skolen

Du vil motta e-post fra oss når vi har nye blogginnlegg, nyheter eller tilbud som vi tror vil være av interesse for deg. Du kan melde deg av når du vil!

Tilbakestill passord

Gjenopprett passordet ditt

En link for å gjenopprette passord vil bli sendt deg på e-post.

Tilbake