Jeg logger inn, men det skjer ingenting?
Hvis du taster inn brukernavn og passord, og ingenting tilsynelatende skjer, så har du høyst sannsynlig blitt logget inn allikevel.
Det finnes flere omveier rundt dette. Ofte er det nok å klikke på en annen side i menyen, f.eks linken til bloggen. Da vil du som regel få opp sidene som er beregnet på ditt medlemsnivå i menyen. Du kan også. forsøke å klikke på CMD + R på Mac, eller CTRL + R på PC, for å tvinge nettleseren din til å laste inn siden på nytt.
Du kan også logge inn via https://wpskolen.no/wp-login.php. Da vil du ikke oppleve dette problemet. Årsaken til at dette skjer ligger i din egen nettleser, så det er dessverre ikke så mye annet å gjøre enn å bruke denne alternative linken om dette er et problem du opplever til stadighet. Som regel vil Chrome fungere bra for de fleste, men prøv deg gjerne fram med ulike nettlesere hvis du opplever dette problemet.
Andre alternativer er å logge inn via et privat vindu/inkognito vindu(Chrome). Da vil du også omgå problemet med infokapsler. Eller du kan prøve å slette infokapsler i nettleseren din.
Support
Hva slags support kan jeg forvente som VIP medlem?
Du som er VIP medlem har tilgang til support via e-post. Det er viktig at du bruker riktig e-post adresse. Da kommer du rett inn i supportsystemet vi bruker og vi vil gi deg første prioritet. E-post adressen står i velkomstmailen du får når du blir medlem. Du finner den også på “Min konto” siden.
Du behøver ikke være redd for å stille dumme spørsmål, eller be om unnskyldning for at du ikke er “teknisk”. WP Skolen er opprettet nettopp for deg som ikke har erfaring med WordPress fra før av.
Medlemsbloggen er også et sted for hjelp og support. Her deler vi svar på spørsmål, og andre ting som du kan ha nytte av.
Vi vil aldri dele privat informasjon, eller websiden din i blogger din uten skriftlig tillatelse fra deg!
Med et aktivt VIP medlemskap vil du få tilgang til alle hovedkurs som blir tilgjengelige på WP Skolen. Avslutter du medlemskapet beholder du tilgangen til WP Basis, men mister tilgang til medlemsbloggen og “mini-kurs”.
VIKTIG: Vi gir primært support på det vi lærer bort i kursene våre. Vi kan ikke garantere support på alt som finnes av WordPress theme og plugins på markedet. Vi vil alltid gjøre vårt beste for å hjelpe deg, men det er ikke fysisk mulig å vite alt om alle løsninger som finnes(pr d.d. er det over 60 000 gratis plugins til WordPress, i tillegg til alle man kan kjøpe.
Hva slags support får jeg som WP Basis eller WP Multi medlem?
Alle deltagere har også tilgang til en egen facebookgruppe for support. 1:1 support på e-post er IKKE inkludert, men vi er innom daglig i gruppa for å svare på spørsmål.
Det er som sagt ikke fysisk mulig å gi support på alle theme og plugins som finnes på WordPress markedet. Men vi vil strekke oss langt for å hjelpe deg.
Har dere et telefonnummer jeg kan ringe når jeg står fast?
Nei, vi har ikke en åpen supportlinje.
Grunnen til det er at telefon er verdens dårligste hjelpemiddel når det gjelder å forklare tekniske problemer.
Sender du oss ett skjermbilde eller en liten videosnutt, så kan vi gi deg god support på en brøkdel av tiden via e-post. Vi lager ofte spesifike videoer, tatt opp fra din egen side, for deg som er VIP medlem. På den måten vil du få best mulig hjelp, og vi får hjulpet mange flere til en vesentlig lavere pris enn om vi hadde brukt telefon.
Hvordan kan jeg best forklare hva jeg trenger hjelp med?
Send gjerne en video til oss, hvor du viser problemet. Du kan f.eks bruke Loom. Her kan du lagre opp til 100 videoer gratis, og det er superenkelt å ta opp video av egen skjerm og så sende link til oss på support.
Ellers så sier et skjermbilde ofte mer enn en halvtimes telefonsamtale. Er du på Mac så kan du ta skjermbilde ved å holde CMD + Shift + 3 inne samtidig. Vil du ta skjermbilde av kun et utsnitt v skjermen bruker du CMD + Shift + 4. Skjermbildene vil normalt lagres på Skrivebord. Bruker du PC, så finnes det sikkert noe tilsvarende. Spør vår felles venn Google 😉
Hvor går grensene for hvor mye support som er inkludert i VIP medlemskapet?
Er du VIP medlem får du en egen e-post adresse du kan sende mail til, og vi svarer normalt i løpet av neste arbeidsdag. Vi svarer deg gjerne med en videosnutt som viser hvordan du løser problemer og utfordringer du måtte ha på din egen side. Vi kan logge inn på siden din og hjelpe deg med det du måtte stå fast med.
OBS! Et VIP medlemskap er ikke ment å erstatte en support avtale du måtte ha med en webdesigner. Utgangspunktet er alltid at det er DU som gjør jobben, men vi vil hjelpe deg når du står fast og veilede deg så du kommer i mål.
Det er visse ting vi gjerne bistår med. Som f.eks å flytte nettsiden til ProIsp, eller opprette en “stagingside”(dvs en kopi av hovedsiden din som du kan teste ut nye ting på, eller bruke for å lage ny nettside mens den gamle fortsatt er i drift). Er det ting som tar oss 2 minutter, som du kanskje ville brukt flere timer på, så gjør vi det for deg.
Ett eksempel….
Om du sender en krisemail på lørdag kveld, fordi du skulle hatt ut en blogg på søndag morgen og ikke får det til. Da fungerer vi ikke som et døgnåpent akuttmottak!
Vi strekker oss så langt vi kan for å hjelpe deg som er VIP medlem, men WP Skolens hovedhensikt er å drive med opplæring!
Hvordan avslutter jeg et medlemskap?
Logg inn på kontoen din og klikk så på “Min konto” i menyen som ligger under hovedmenyen. Der vil du finne instrukser for hvordan du sier opp eller tegner et månedlig medlemskap.
Videoene stopper opp hva gjør jeg?
Hvis videoen stopper på samme sted, selv om du starter den på nytt, er det gjerne infokapser i nettleseren som skaper trøbbel. Måten du løser det på varier fra nettleser til nettleser, men under finner du noen eksempler. Hvis ikke du finner ut av det ved hjelp av skjermbildene under, så spør Google hvordan det gjøres i akkurat din nettleser.
Infokapsler – Cookies
Slette infokapsler i Safari
Klikk på Safari -> Tøm logg og nettstedsdata
Velg å tømme hele loggen og klikk på “Tøm logg”.
Slette infokapsler i Firefox
1. Klikk på Firefox -> Innstillinger
2. Klikk på Personvern -> Vis infokapsler
3. Her kan du enten velge bare wpskolen.no og “Slett valgte” eller du kan slette alle.
Slette infokapsler i Chrome
1. Klikk på “Fjern nettlesingsdata”
2. Sørg for at informasjonskapsler og bufrede bilder og filer er haket av og klikk på “Slett nettleserdata”.