“Til dere som har webside, hvilken webløsning har dere valgt?
Hva er den beste webløsningen? Kajabi? Wix? WordPress?”
Jeg (tror) jeg forstår hva du søker, men spørsmålet over vil aldri gi deg det svaret du søker.Når du spør et spørsmål som dette så får du ikke noe svar på DITT spørsmål, nemlig hva DU bør velge. Du får bare masse svar på hva andre har valgt. Og hvorfor er ikke det fint da?
La meg gi et eksempel for å illustrere.
Om noen spør deg; Hvilken bil bør jeg velge? Hva svarer du? Den du selv har erfaring med! Den du selv bruker eller har hatt. Du gir, naturlig nok, et svar basert på ditt behov.
Når du går ut i sosiale medier og spør fritt og åpent Hvilken webløsning bør jeg velge? så får du enkle svar, rett på sak, a la “Jeg liker Kajabi” eller “Jeg gikk for WPSkolen og elsker det!”. Og så går du kanskje videre og velger en løsning basert på hvem som virker mest entusiastisk i sitt svar.
Eller det svaret én person du ser litt opp til gir deg. Men du misser noe vesentlig!
Ingen produkter eller tjenester dekker absolutt alle behov
Som med de aller fleste produkter, så finnes det flere webløsninger av en grunn; for å dekke et bredt spekter av behov. Ta bare mikrofoner som et eksempel. Det er ingen som kan pårope seg å si de har den beste mikrofonen for alle, men alle kan si de har det beste produktet, basert på gitte, egendefinerte kriterier.
Webløsninger er intet unntak!
Skal du finne du hvilken webløsning du bør velge, så bør spørsmålet underbygges med mer informasjon. Informasjon som handler om dine mål, verdier, hva du vil med nettsiden din, hva som er viktig(st) for deg, hvordan du ønsker å bruke siden din osv.
Hvilken webløsning bør du velge?
- Den som dekker dine behov både på kort og lang sikt.
- Den som du (mest sannsynlig) kan stole på er der også om noen år.
- Den som passer til ditt budsjett.
- Den som gir deg den kontrollen du selv ønsker.
- Den du kan videreutvikle i takt med din business.
- Den som gir deg eierskap til alt innhold.
Å bruke Sosiale Medier for å få svar
Så hva da med å bruke diverse grupper på sosiale medier til å få svar?Å spørre og be om hjelp i grupper f.eks på Facebook kan gi deg svært mye verdifull informasjon. Så for all del; fortsett med det! Brukeres egne erfaringer er alltid mer verdifullt enn et selskap (eller de med affiliate avtaler) sin egne hellige overbevisninger.
Vår oppfordring er kun å formulere spørsmålet mer spesifikt i henhold til det du faktisk er på søken etter.
Hva er din erfaring med dette? Eller om du har andre tanker? Del det gjerne under her:)