Lidenskap som drivkraft

Jeg leste nylig en statusoppdatering på Facebook fra en venninne.

Hun hadde stoppet opp ved en rusmisbruker i Oslo og spurt hva hun kunne gjøre for ham. Han var sulten sa han. ”Fint” sa hun. ”Det er jeg også”. Og så tok hun ham med på cafe.

I barnehagen der jeg har mine to minste er det en ildsjel som brenner for sunn mat til ungene. Hun baker og serverer ungene grovbrød og småkaker uten sukker så ofte hun får anledning. På eget initiativ sprer hun matglede.

I skrivende stund har jeg har jeg gleden av å jobbe med en annen ildsjel.

Drivkraften er å bedre relasjonene vi har til våre nærmeste. Å redusere antall skilsmisser ved at vi blir bedre på å kommunisere med partneren vår. Temaene er vidt forskjellig. Men fellesnevneren er tydlig: et engasjement for én bestemt sak.

Ragnhild Hannoschøck

Er engasjementet ditt stort nok kan du få til hva som helst.

Om du virkelig vil noe, og har gode hensikter, så finnes det ingen grense. Kun muligheter.

Hva er din lidenskap?

Og hvordan kommer den til uttrykk på din nettside? For et par uker siden snakket jeg med en fantastisk dame på telefonen. Hun ville ha hjelp med nettsiden din. Det var ikke selve designet som var problemet. Det var fravær av engasjement. Ingen ting i tekst eller bilder fortalte meg hva hun brant for. Men da vi snakket sammen så var engasjementet hennes hjertelig tilstede! Nå håper jeg hun går for det engasjementet for hun har enormt mye å tilby sitt hjertebarn. Det må bare kommuniseres på nettsiden…

Glitter og glam er ikke nok

Å lykkes på nett, så vel som i en fysisk butikk eller bedrift, så holder det ikke med stilige lokaler, lekkert visittkort og en bra tittel. Du må like det du driver med. Og du må virkelig VILLE dele noe med andre. Være seg å gi babyer den beste søvnen. Å være med å pynte opp et hjem med dine  malerier. Dele engasjementet for bedre helse. Se gnisten som tennes i øynene til klienten din når du tar de fra følelsen av mislykkethet til følelsen av mestring og mot. Eller takknemligheten du får fra kunder som har fått din behanding og nå kjenner seg hele igjen.

Jeg brenner for å skape DIN unike nettside.

Ikke bare som et fysisk (virituelt) sluttprodukt, men magien som skjer gjennom hele prosessen – fra idé til lansering av ny nettside. Reisen fra vi har begynt å drodle – til fonter, farger, bilder og tekster er på plass. For en nettside er så mye mer enn noen koder, hvis du vil. Den er deg, på nett. Der du kan gi dine lesere, dine kunder, dine følgere et innblikk i det det du vil formidle.

Om du ser på din egen nettside, eller facebookside for den saks skyld; hvor godt viser den hva DU brenner for?

For det er i engasjementet ditt mulighetene ligger.

Ragnhild H. V.