
Hva har de beste valgt som forside til sin webside ?
Det er mye som skal på plass i prosessen med en webside. Ofte hører jeg «jeg vil ha siden min litt som denne» med link til en annen populær side. Eller «jeg har hørt det er lurt å ha … på websiden».
Men hvordan er det egentlig riktig og smart å presentere deg og bedriften din på websidens forside?
Forsidene til store navn med suksess
Shane Melaugh fra Thrive Themes kom nylig med en veldig interessant artikkel om nettopp dette.
Det er rett og slett en analyse av forsiden til noen svært sterke merkevarenavn. Marie Forleo og Gary Vaynerchuk for å nevne et par.
Hvordan har de endret forsiden sin de siste årene?
Om du har egen webside eller ikke; dette er gøy. Å se hvordan selv de store har utviklet websiden sin i løpet av de siste årene.
Og for deg som synes dette er ekstra gøy, og ikke helt husker hvordan din egen webside så ut for bare noen få år siden, ta en titt på https://web.archive.org.
Her er feks noen screenshoots fra undertegnedes egen forside over tid;)
Hva er det som funker?
- Er din bedrift ditt brand/merkevare så er et toppbilde fortsatt å foretrekke. Vi gjør business med mennesker. Og liker vi mennesket vi ser, er det lettere å ta kontakt.
- Ikke forsøk å få frem ALT du gjør eller har gjort på én side. Tenk på idealkunden din. Gå fra å ha fokus på «jeg gjør…» til «du kan oppnå…» Ha kunden din i fokus.
- Ha én tydelig optin på siden. Med tanke på nye regler så kan det være lurt at dette er en optin der du tydelig kommuniserer at de opter inn for «nyhetsbrev» dersom du tenker å sende ut siste nytt info.
- Reduser menyen. Ha Max 5 menypunktet og unngå masse undermenyer hvis du kan (undertegnede ser det trengs en gjennomgang av egen webside når det gjelder akkurat det;) )
- Har du en blogg så vis et knippe av artiklene dine, ikke hele arkivet, på forsiden.
Hvordan kan du, helt selv, lage lignende forside?
Bygg siden din på eget domene med WordPress som platform – Hvordan du gjør det finner du her
Bruk utvidelsen Thrive Architect til enkelt å lage en effektiv, salgsfremmende og proff forside.
PS. Alle sidene vist i artikkelen er satt opp i WordPress.
Da er det over til deg:) Hvordan mener du den ultimate forsiden ser ut, anno 2018?
Legg igjen en kommentar